Englishpolski

Wykład: (R)ewolucje w świecie gier. O kilku starych i nowych pomysłach na wirtualną roz(g)rywkę.

Sobota, godzina 12:30 (60 minut)

Gry kojarzą nam się najczęściej z różnymi wariantami zestawów ekran-klawiatura-myszka albo telewizor-pad/joystick (kto dziś używa joysticków?). Kontrolery ruchowe, choć weszły do głównego nurtu w grach, to jednak – jak się wydaje – rewolucji nie zrobiły. Od jakiegoś czasu jesteśmy za to zalewani informacjami na temat nowej generacji (nareszcie konsumenckiej, a nie  eksperymentalnej) urządzeń do grania i działania w wirtualnej rzeczywistości. Czy to będzie zmiana paradygmatu? A może jest nią rzeczywistość poszerzona? Albo internet rzeczy? Może affective computing? Wearables? W swoim wystąpieniu chciałbym przyjrzeć się tym i podobnym pytaniom oraz zastanowić się, co w nadchodzących przemianach może okazać się naprawdę interesujące – zarówno z punktu widzenia praktyki tworzenia gier, bycia graczem jak i teorii poznania gier.

Jan Argasiński

Pracuje na Wydziale Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej UJ – w Zakładzie Technologii Gier, gdzie prowadzi zajęcia przede wszystkim związane z projektowaniem i krytyką gier komputerowych.
Z wykształcenia medioznawca i filozof, zajmuje się aktualnie (teoretycznie i praktycznie) wirtualną oraz poszerzoną rzeczywistością ze zboczeniem (excusez le mot) w stronę affective computing. Prywatnie miłośnik cyberpunku, dużych kotów i (dużych) motocykli.

Podziel się ze znajomymi: