Englishpolski

Wykład: Sztuczna głupota – Inteligencja komputera w grach.

Sobota, godzina 15:00 (60 minut)

Sztuczna inteligencja w grach to zwykle źródło wszelkiej maści narzekania graczy. Jest albo za głupia, albo przesadnie skuteczna; albo postacie zachowują się jak dzieci we mgle, albo są wszechwiedzącymi bytami. Gier ze słabą sztuczną inteligencją przeciętny gracz wymieni kilkadziesiąt, tych z dobrze (w jego mniemaniu) zrobioną może kilka. Czy da się zrobić SI zadowalające wszystkich? Czy można umieścić w grze komputerowego przeciwnika, który z łatwością przechytrzy gracza? Dlaczego mimo tylu lat rozwoju gier sztuczna inteligencja wydaje się stać w miejscu, pomimo że komputer Deep Blue wygrywa z Garri Kasparowem?

Prelegent przedstawi, czym się charakteryzuje sztuczna inteligencja w grach komputerowych, jaką pełni w nich rolę i jakie ograniczenia są na nią narzucone. Przedstawi podstawowe techniki jej implementacji używane w grach – automaty skończone, drzewa behawioralne, planery itp. Opowie także o specyficznej roli autonomicznych zachowań postaci w grze This War of Mine.

Aleksander Kauch

Absolwent kierunku Informatyka wydziału Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Pracuje jako główny programista rozgrywki w firmie 11 Bit Studios. Współtworzył większość gier studia: Anomaly Warzone Earth, Funky Smugglers, Anomaly 2 oraz This War of Mine. Odpowiada za prowadzenie projektu, projektowanie, tworzenie oraz dbanie o jakość kodu gry. Od lat prowadzi również zajęcia z programowania na Politechnice Warszawskiej.

Podziel się ze znajomymi: