img img img img

Piotr Arłukowicz

Blender w symulacjach Rigid Body

Minimalny poziom wejściowy: początkujący. Osoby zupełnie zielone mogą mieć trudności, natomiast każdy kto już cokolwiek robił w Blenderze powinien sobie poradzić. Zaczniemy od prostego modelowania a skończymy na symulacjach. W planie jest wykonanie symulacji przewracania się klocków domina, rozpad domów zbudowanych z cegieł i desek, a jeżeli grupa i zaawansowanie użytkowników pozwolą, możliwe będzie zajęcie się symulacjami z elementami wiązanymi (ragdoll, chain, systemy sprężyste, systemy tarciem i tłumieniem, systemy napędzane ruchem obrotowym, itp). Zabawa powinna potrwać co najmniej dwie-trzy godziny. Użytkownicy otrzymają specjalnie przygotowane na tę okazję pliki, które będą mogli zabrać do siebie do domu, a potem kontynuować zabawę z nimi, rozbudowując je o nowe elementy. Oczywiście możliwe będzie skonsultowanie się w sprawach zaawansowanych związanych z Blenderem i wspólne szukanie rozwiązań różnych nietypowych problemów, które ten program pozwala rozwiązać.

Piotr Arłukowicz

Twórca Polskiego Kursu Blendera, czyli największej polskiej strony z darmowymi i ogólnie dostępnymi tutorialami, które są poświęcone blenderowi. Znajdują się na niej materiały zarówno dla początkujących, jak i bardziej zaawansowanych. Pomysłodawca i organizator pierwszej międzynarodowej konferencji Blendera w Gdańsku (YABC-2013). Posiada oficjalny certyfikat BFCT (Blender Foundation Certified Trainer). Pracuje na Uniwersytecie Gdańskim, na stanowisku naukowo-dydaktycznym, co oznacza, że zajmuje się badaniami naukowymi oraz nauczaniem. W 2016 roku rozpoczął pracę w Appalachian State University, w Stanach Zjednoczonych.